Saturday, March 30, 2013

Påskepynt DIY

Disse påskekaninene har jeg laget av hjemmelaget leire. Oppskriften består av natron (2 deler), maizena (1 del) og kaldt vann (1,5 del). Jeg synes denne deigen blir mer smidig enn trolldeig.

Ha alle ingredienser i en kjele og kok på svak/middels varme mens du rører. Når deigen har konsistens som potetmos setter du kjelen til sides. Legg et vått kjøkkenhåndkle over kjelen og la deigen bli kald. Når deigen er kald kan du elte inn mer maizena om nødvendig. Kan oppbevares i plast i kjøleskap i flere uker.

Oppskriften fant jeg via Pinterest.

natron leire kaniner    natron leire kanin

These bunny ornaments are made of homemade baking soda clay. I found the recipe via pinterest:

2 cups baking soda
1 cup corn starch
1 1/2 cups cold water

2 comments:

  1. KULT!

    Dette må jeg prøve en gang, supert med et alternativ til trolldeig....

    ReplyDelete
  2. Så flotte! Kjempeidè som jeg kan bruke sammen med vesla mi!
    Men tørker du de bare? eller stekes de i ovn etter forming?

    Gårsdagen gav mye inspirasjon og påfyll til hageplanleggingen...
    Desverre får man ikke tid til å prate sammen med alle...
    Hyggelig var det i alle fall :)

    Ha en strålende helg!
    Hilsen Kjersti

    ReplyDelete