Jeg er så stolt at jeg nesten sprekker! En litt vag, men
crazy ide jeg fikk i august er nå blitt en realitet som overgår alle mine
fantasier.
![]() |
| Kunst for Regnskogen - 47 kunstnere - ETT kunstverk - til inntekt for Regnskogfondet |
I august snakket barna og jeg om å ha bazar i gata og jeg
begynte så vidt å tenke ut hva vi kunne gjøre under årets TV-aksjon i oktober.
Barna elsker jo å selge egenproduserte ting eller lopper og det skal de også
gjøre under TV-aksjonen (mer om det senere). Uten å fornærme mine egne barn, så
begynte jeg å tenke på hva man kunne gjøre som kunne generere litt større
summer enn en gatebazar. TV-aksjonen handler jo om dugnad og å ta i et tak med
de muligheter man har og der man er selv. Jeg som kunstner begynte da å drodle
rundt hvordan jeg kunne få til dette innenfor kunsten og etter hvert vokste
ideen frem om å ha en skikkelig kunstnerdugnad for regnskogen. For at det
skulle være praktisk gjennomførbart måtte kunstnerne kunne arbeide hver for seg
og deretter måtte arbeidene settes sammen til ett kunstverk. Ca 50 kunstnere,
både i Norge og Sverige, ble invitert til å delta og responsen var
overveldende. Ingen kunstnere svarte nei, bare noen få var forhindret i å
delta. Så nå er det altså 47 kunstnere som til sammen har skapt 88 små
kunstverk på 10 x10 syrefri kartong og disse er montert opp til ett fantastisk
og unik kunstverk som måler 139 cm i høyden. Er det rart at jeg er stolt?
Man kan nå gi bud på dette kunstverket inne på Blomqvist og
hele summen går uavkortet til Regnskogfondets arbeid for bevaring av
regnskogen.
Oppdatering: Kunstverket ble solgt for 50 000 kr!
| Her er et av mine bidrag til kunstverket! |
Nevnte jeg at Pushwagner også har donert et kunstverk via Kunst for Regnskogen? Det er helt sant, bare ta en titt her: Kunstauksjon Pushwagner
Og gatebazar blir det også! Barna og jeg og faktisk hele
gata vi bor i forvandles til bilfri handlegate på søndag 18. oktober kl 12-15
(Torvgata i Lillestrøm). Velkommen til Torvgata Bazar! Del gjerne dette arrangementet på Facebook. Oppdatering: Det kom inn 10 408 kr på bazaren!
Les mer inne på Eidsvoll Blad.
Les mer inne på Eidsvoll Blad.

Vilken härlig konst :) Jag önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År och God fortsättning!
ReplyDeleteIdag visar jag mitt nya kök och stolar på bloggen:)
LOVE Maria