Tuesday, October 13, 2015

Kunst for Regnskogen - til inntekt for NRK TV-aksjonen 2015


Jeg er så stolt at jeg nesten sprekker! En litt vag, men crazy ide jeg fikk i august er nå blitt en realitet som overgår alle mine fantasier.
Kunst for Regnskogen - 47 kunstnere - ETT kunstverk - til inntekt for Regnskogfondet

I august snakket barna og jeg om å ha bazar i gata og jeg begynte så vidt å tenke ut hva vi kunne gjøre under årets TV-aksjon i oktober. Barna elsker jo å selge egenproduserte ting eller lopper og det skal de også gjøre under TV-aksjonen (mer om det senere). Uten å fornærme mine egne barn, så begynte jeg å tenke på hva man kunne gjøre som kunne generere litt større summer enn en gatebazar. TV-aksjonen handler jo om dugnad og å ta i et tak med de muligheter man har og der man er selv. Jeg som kunstner begynte da å drodle rundt hvordan jeg kunne få til dette innenfor kunsten og etter hvert vokste ideen frem om å ha en skikkelig kunstnerdugnad for regnskogen. For at det skulle være praktisk gjennomførbart måtte kunstnerne kunne arbeide hver for seg og deretter måtte arbeidene settes sammen til ett kunstverk. Ca 50 kunstnere, både i Norge og Sverige, ble invitert til å delta og responsen var overveldende. Ingen kunstnere svarte nei, bare noen få var forhindret i å delta. Så nå er det altså 47 kunstnere som til sammen har skapt 88 små kunstverk på 10 x10 syrefri kartong og disse er montert opp til ett fantastisk og unik kunstverk som måler 139 cm i høyden. Er det rart at jeg er stolt?
Man kan nå gi bud på dette kunstverket inne på Blomqvist og hele summen går uavkortet til Regnskogfondets arbeid for bevaring av regnskogen.
Gi bud her!
Oppdatering: Kunstverket ble solgt for 50 000 kr!
Her er et av mine bidrag til kunstverket!
Nevnte jeg at Pushwagner også har donert et kunstverk via Kunst for Regnskogen? Det er helt sant, bare ta en titt her: Kunstauksjon Pushwagner 

Og gatebazar blir det også! Barna og jeg og faktisk hele gata vi bor i forvandles til bilfri handlegate på søndag 18. oktober kl 12-15 (Torvgata i Lillestrøm). Velkommen til Torvgata Bazar! Del gjerne dette arrangementet på Facebook. Oppdatering: Det kom inn 10 408 kr på bazaren!

Les mer inne på Eidsvoll Blad.




1 comment:

  1. Vilken härlig konst :) Jag önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År och God fortsättning!

    Idag visar jag mitt nya kök och stolar på bloggen:)

    LOVE Maria

    ReplyDelete