Monday, July 8, 2013

Karlstad: Sandgrund - Lars Lerins kunsthall

Karlstadturen vår var vi på kunsthallen til Lars Lerin, Sandgrund. Hvis du er det minste interessert i kunst bør du sjekke ut Lars Lerin - han er en mester i sin akvarellmaling. Akvarellmaling forbinder jeg ofte med klassisk hav&himmel landskapsmaleri, men ikke mye av det er å finne i Lerins kunstverk. Jeg "oppdaget" han første gang på besøk i Lofoten hvor han bodde i mange år og mange av hans motiv er derfra. For fire år siden dro min far og jeg på dagstur langt inn i Sverige bare for å se hans kunsthall som da lå i Laxholm. Det var verdt turen. Det er turen til Karlstad også. Lerin fanger lyset og han lager utradisjonelle motiv, bare sjekke bokhyllen og fiskene på bildet nedenfor.  Jeg er spesielt glad i de bildene han har laget av mennesker på en gård han oppholdt seg i ungdommen. se bilder fra forrige Lerin-tur for å se flere av dem. Sandgrund i Karlstad er visst en gammelt forsamlings- og danselokale. Kul logo og kult lokale.

Lars Lerin - an amazing watercolor artist. Sandgrund in Karlstad where he shows decades of art is an extraordinary art house worth the trip itself.



No comments:

Post a Comment