Wednesday, January 14, 2009

Hjemmelagde julegaver

Hver jul lager jeg julegaver til familien. Her kan dere se noen av gavene denne gangen. Disse to bildene er collager laget på trebiter som egentlig skulle brukes som ved. Jeg har først malt trebiten svart. Når det er tørt har jeg malt hvitt over og mens dette er vått har jeg brukt en pinne til å skrive eller rispe inn motiv slik at det svarte kommer igjennom. Til slutt har jeg brukt decoupagelim for å feste bildene (som er printet på et litt transperent ark). Jeg har også brukt bokstavstempler for å oppnå et litt grafisk uttrykk. På bildet med Irma som St. Lucia har jeg også lagt små snøkrystaller (confetti) før jeg malte over med hvitt og fjernet dem etterpå.
Trykk på bildene for å se detaljer.

1 comment:

  1. Utrolig fine!!! Si fra dersom du tar opp bestilling på noe lignende etterhvert ;)

    ReplyDelete